Cicloteque, o afacere care scartaie!

Posted in constiinta & tehnica, in societate by tudor on October 19, 2008

duminica, Po-la-laa! a vizitat centrul de inchiriat biciclete Cicloteque, deschis pe 31 iulie in curtea Facultatii de Drept. am intrat in micul birou vesel si fara prejudecati, convins ca in 5 minute voi fi deja la Universitate. gandeam prea departe. dupa 10 minute zambetul imi disparuse cu desavarsire, iar dupa alte 10, ma simteam ca intr-un container cu emigranti de toate felurile. calculatorul cu tot cu manipulant, se impotmolise in niste simple formalitati de inregistrare. intr-un final, mi-au fotocopiat buletinul, am platit, si mi-am facut loc afara. am fost condus in parcul de biciclete. acolo mi s-a dat o bicicleta si dupa ce mi-am reglat saua pe inaltime, mi-am zis pe aici pe pista ti-e drumul. aiurea. pedala din stanga nu prea statea la locul ei, iar frana principala suiera ca un sarpe si cam…atat.

m-am intors imediat. credeti ca s-a schimbat ceva? intr-un anumit fel da, pentru ca am scapat de dracu’ si am dat de ta-su. noua bicicleta scartaia din toate incheieturile, avea directia stramba si o frana imaginara. va jur ca daca era a mea nu ma urcam pe ea. dar vroiam sa ma plimb. sa ma plimb. sa ma plimb. si mi-am asumat riscul.

bai domnilor maimultverde si tiriac, recunosc tupeul vostru. e made in ro, e ordinar. mizeaza pe naivitatea romanilor si pe lipsa lor de reactie. recunosc, aveti texte bune dar servicii nule. pretindeti ca banii stransi din taxe vor servi la imbunatatirea serviciului. vax! au trecut aproape trei luni de la lansare, iar bicicletele arata jalnic, voi nu ati indrazni sa va urcati pe ele, cele doua biciclete incercate de mine “neconstituind o trista exceptie.”

tot in pliantele de informare mai scrie ca nu va asumati nici o responsabilitate pentru actiunile sau evenimentele in care tandemul client& bicicleta inchiriata este implicat. de acord, dar daca clientul isi rupe mana pentru ca directia e stramba? e, ghinion. si daca va da in judecata? mare rahat, angajati o armata de avocati platiti cu 500 de euro pe ora si demonstrati judecatorului ca bicicleta nu e fiinta umana, deci nu poate fi resposabila pentru erori. sau o mizerie de genul asta.

bottom line, sunteti geniali. ne luati bani ( 6 lei/h pentru salariati, 1leu/h pentru studenti, da, stiu, nu asa a facut tiriac miliardu’ de euro), ca sa va purtam reclama prin oras (si uite asa creste notorietatea miliardului) si ambalati toata mizeria intr-o poveste foarte frumoasa in care noi salvam planeta. o salvam, de acord, dar nu asa. si in primul rand ar trebui sa o salvam de voi.

revenind.

urmeaza un foto-reportaj cu faimoasele piste de biciclete din Bucuresti. un fel de curse cu obstacole. cele doua piste alese pentru plimbare au fost bulevardele Regina Elisabeta si Lascar Catargiu. deci uite asa arata ele intr-o dupa amiaza de duminica.

urmeaza bulevardul Lascar Catargiu,directia Piata Victoriei

acestea sunt obstacolele “naturale”. fixe sau temporare. dar mai exista un alt gen de obstacol. oamenii. la intoarcere, pe Regina Elisabeta, m-a uitat Dumnezeu cu mana pe claxon. reactiile lor? incercati si voi. 😉

hai, noroc ca vine iarna si scapam cu totii.

15 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. cosmin said, on October 19, 2008 at 8:43 pm

    da. trebe spuse astea. mergem inainte 🙂

  2. eu maria said, on October 20, 2008 at 8:09 am

    pe rand.

    cumparati-va propria bicicleta. dai un ban, dar face. noroc ca nu suntem turisti in bucuresti, in romania in general. aici cu propria bicileta functionala, dincolo cu ale lor, de inchiriat, dar in regula, nu ca la noi.

    apoi obstacolele. fac drumul ala in fiecare zi aproape. intra in ruta casa presei universitate. cat de bine imi face sa vad ca nu sunt singura care vede obstacolele alea, desi obstacole e un cuvant prea frumos pentru ele.

    multumesc,

    daca umplu de abtipilde toate masinile imputie, se cheam ca sunt delicventa?

  3. dick media said, on October 20, 2008 at 8:36 am

    daca se ofera careva sa ne faca un design cu textu’ “nu mai parca pe pista de biciclete”, cred ca ne putem asuma riscu’de a fi numiti delicventi

  4. Petru said, on October 20, 2008 at 9:31 am

    am o intreaga campanie impotriva politiei rutiere a capitalei. le-am trimis mail, mi-au raspuns, le-am trimis cerere de voluntariat daca-mi dau aparat omologat de fotografiat pentru a deveni eu agent constatator. desigur, nu au raspuns.

    ps: acum am descoperit blogul acesta si-l pun negresit in blogroll.

  5. dick media said, on October 20, 2008 at 10:27 am

    petru, multam fain pentru suport. spune-mi, campania impotriva politiei rutiere se refera la abuzurile comise de domnii in uniforme?

  6. Petru said, on October 20, 2008 at 10:31 am

    nu, se refera la absenta reactiei privindu-i pe soferii care parcheaza total aiurea impingand pietonii pe strada

  7. Dudecore said, on October 20, 2008 at 4:09 pm

    Ati observat ce misto sunt panglicutele alea de vopsea de masina care se formeaza cand zgarii cu ghidonul masina? Sunt carliontate si asa draguteeeee… e tare cand ai continuitate si se formeaza una luuuuunga, colorata, lucioasa si carliontata! LUVLEE!

    P.S.: lasati-o balta cu politia. Obisnuiti-va cu ideea ca n-o sa va ajute niciodata cu nimic, si viata o sa vi se para mult mai roz.

  8. neagrigore said, on October 21, 2008 at 8:51 am

    @ dickmedia: imi pare rau pentru experienta. Pe mine nu m-au tentat niciodata bicicletele alea, am vazut oameni plimbandu-se pe la izvor cu ele, si atat, Poate merg pe principiul, decat deloc
    @dudecore: iti sugerez niste mansoane mai bune.

  9. dick media said, on October 21, 2008 at 10:19 am

    neagrigore, nu mi pare rau de experienta. mi-ar fi parut rau daca as fi pastrat-o doar pentru mine.

  10. Dudecore said, on October 21, 2008 at 1:34 pm

    @neagrigore: Am zis eu ca zgarii masini? Doamne fereste si pazeste, ptiu ptiu ptiu! Mansoanele mele sunt just fine’n dandy, thanks for asking! Desi din cand in cand mi se pare ca am cheile cam ascutite, dar s-ar putea sa fie doar parerea mea… oricum, nu recomand nimanui sa zgarie masini parcate pe pista de biciclete sau trecerea de pietoni (wink wink nudge nudge).

  11. dick media said, on October 21, 2008 at 1:45 pm

    &neagrigore & @dudecore: revin cu varianta sticker; credeti ca proprietari se vor zgaria pe ochi cand vor vedea minunatia?

  12. Dudecore said, on October 21, 2008 at 1:53 pm

    @dick media: Hmmm… asa si asa. As merge pe varianta de bumper sticker, pe care sa-l detecteze foarte greu dar, in schimb, ceilalti participanti la trafic sa-l vada si “sa se rada” de cocalar. Ca inscriptie as merge pe ceva gen “felez falus suculent de biciclist” sau “am parcat ca un taran prost pe pista de biciclete si tot ce am primit a fost stickeru’ asta”. Stickeru’ ala cu vacutele si purcelusul e MULT prea dragut.

  13. dick media said, on October 21, 2008 at 2:09 pm

    @dudecore: ma enervezi, ai dreptate! stickerele alea is prea simpatice; si totusi cred ca se dezlipesc greu de pe masina de politie 😀

  14. […] clientul. reportajul realizat de Po-la-laa! “Cicloteque, o afacere care scartaie” a ajuns pe mainile ziaristilor de la EVZ. iar din mainile lor a iesit un articol tocmai bun […]


Leave a Reply

