Cat iti ia sa salvezi lumea?

Posted in in societate, istorie si istorii by tudor on October 15, 2008

la rubrica: [taste the mess, taste the rest]

cam un minut, zic eu. poate doua, daca pui la socoteala si reflectiile post-lectura. sa luam povestea Sabirei, o fata din Bangladesh care in 2001 avea 14 ani, un copil de doi ani si un tarif de 30 de centi pentru oricine i-ar fi dorit trupul. o poveste care circula sub forma de link, consumata in doua minute. dar va rog, nu dati click.

de ce? pentru ca inainte am niste intrebari pentru voi. pentru noi.

ce vreti sa spuneti cu linkurile astea? ca daca stim, devenim mai buni? ca daca distribuim, facem o fapta buna? ca salvam ceva? ce? constiinta?

nu. nu facem nimic altceva decat sa transmitem sentimentul de vina mai departe. si speranta meschina ca poate altii chiar vor face ceva. ne pricepem de minune sa salvam constiinta generala.

si cica internetul va schimba lumea. aha. n-o va schimba. ne va oferi insa cadrul perfect pentru exersarea ipocriziei pana la perfectiune. fratilor, hai sa recunoastem. in albul osului nu ne intereseaza nimic altceva decat propria persoana. e aceeasi reactie, indiferent ca-i vorba de ecranul laptopului sau de parbrizul prin care privesti lumea.  recunosc, m-am saturat sa salvez lumea exclusiv online. mai bine nu o mai salvez deloc. nu merita si n-am timp de prostiile astea. suna cinic, nu? eu cred ca suna cum de fapt e.

apropo, tu ce-ai raspunde daca inainte de culcare, o voce te-ar intreba ce fapte bune ai facut in ziua respectiva?

3 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. rocco said, on October 15, 2008 at 11:40 am

    we’re doomed

  2. aha said, on October 15, 2008 at 12:41 pm

    bravo. si eu m-am saturat de oamenii astia ipocriti care nu stiu decat sa se planga si sa compatimeasca pe altii, crezand ca-i ajuta cu ceva.
    Internetul asta poate fi considerat si o arma de ucidere in masa (imi cer scuze fata de cei ai caror urechi nu suporta exagerari). odata ce te asezi in fata calculatorului, cu greu, cu greu te mai poti ridica si de fapt, nu faci nimic.
    nu luam in calcul activitatea ONG-urilor realmente dezinteresate, cele care chiar lupta impotriva Raului de orice fel. pt ei cred ca e util.
    eu n-am salvat nimic cu internetul.nu stiu daca smsurile sau mailurile de “adopta un ceva” chiar au ajuns undeva. stiu doar ca primesc tot felul de invitatii corporatiste scrise prost in egleza si terminate cu dezabonare.
    internetul n-are fata.

  3. silviapopa said, on November 23, 2008 at 10:10 pm

    As raspunde, probabil, ca si Scarlet : “Tommorow is another day!”


Leave a Reply

